Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger.
Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med NemId” knappen når du er inde i selvbetjeningsvinduet.
Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv.
Det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink, og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret ny bruger”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du har angivet, da du oprettede dig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:
- Logge ind med NemID.
- Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger). Du vil ligeledes få tilsendt en bekræftelseskode til den tilmeldte email-adresse, som du skal benytte. Du vil få tilsendt en ny bekræftelseskode hver gang du vil logge ind.
Ovenstående gælder for personer over 15 år, der har et NemID. Er du under 15 år, skal du kontakte klinikken for at blive oprettet.
Vær opmærksom på at du skal oprette dine børn som brugere. Du skal IKKE skrive beskeder ang. dine børn i dit navn, da beskeden så vil stå i din journal og ikke i dit barns.